Okres rozliczeniowy jest to przedział czasowy, za który jest wystawiony rachunek za usługi telekomunikacyjne. Po podpisaniu umowy zostanie Ci przydzielony jeden z poniższych okresów. Pierwsza faktura będzie zawierać proporcjonalnie naliczony abonament do końca cyklu + jeden abonament z góry.
Przykład: zakupiłeś aktywację 5 dnia miesiąca, twój cykl rozliczeniowy to od 9-8 dnia, abonament zostanie naliczony proporcjonalnie od 5-8 dnia + jeden z góry za kolejny miesiąc czyli od 9-8 dnia kolejnego miesiąca.
Jakie są okresy rozliczeniowe?
W sieci Plus jest 6 różnych okresów rozliczeniowych:
- od 1 dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca,
- od 5 dnia miesiąca do 4 dnia kolejnego miesiąca,
- od 9 dnia miesiąca do 8
- od 17 dnia miesiąca do 16
- od 21 dnia miesiąca do 20
- od 25 dnia miesiąca do 24.
Jak sprawdzić, w którym okresie rozliczeniowym jestem?
Cykl rozliczeniowy możesz sprawdzić w serwisie iPlus dostępnym na stronie www.plus.pl > w górnym rogu "Zaloguj się do iPlus"), w zakładce "Płatności", "Ogólne", następnie "Dokumenty finansowe".
6 początkowych cyfr numeru faktury oznacza datę (rok, miesiąc, dzień) końca okresu rozliczeniowego, za który wystawiona jest faktura. Np 220424xxxxxx - w tym przypadku okres rozliczeniowy kończy się 24.04.2022, czyli faktura wystawiona jest za okres od 25.03.2022-24.04.2022
W aplikacji mobilnej iPlus, zakładka "Płatności", edytując rachunek za dany miesiąc uzyskasz informacje, za jaki okres rozliczeniowy została wystawiona faktura.
Okres rozliczeniowy prezentowany jest także na fakturze/bilingu po otworzeniu dokumentu.
Czy można zmienić cykl rozliczeniowy?
Przydzielony okres rozliczeniowy możesz zmienić na inny jeśli korzystasz z formy płatności Polecenia Zapłaty. W tym celu skontaktuj się z Działem, Obsługi Klienta dzwoniąc na numer 601102601 (koszt połączenia zgodny z cennikiem taryfy, którą posiadasz, cennik na www.plus.pl/regulaminy-i-cenniki).