Kto dzwonił? Usługa, w której otrzymujesz SMS z informacją o nieodebranym przez Ciebie połączeniu w przypadku:
- Braku zasięgu.
- Wyłączonego telefonu.
- Prowadzenia innej rozmowy i przy braku aktywnej usługi połączeń oczekujących (call waiting).
Jako nadawca wiadomości o nieodebranym połączeniu, zostanie wpisany numer, który próbował się do Ciebie dodzwonić (jeżeli ten numer masz wpisany książce telefonicznej, wpis z książki pojawi się zamiast numeru nadawcy SMS).
System nie wyśle Ci SMS, jeżeli:
- Osoba, która nie dodzwoniła się do Ciebie, miała włączoną usługę zastrzeżenie numeru.
- System z innych powodów nie rozpozna numeru dzwoniącego.
- Prowadzisz inną rozmowę telefoniczną a osoba dzwoniąca do Ciebie połączy się z Twoją Pocztą Głosową.
Dostępne są trzy warianty usługi:
Wariant I - „pełna” wersja - SMS z informacją o nieodebranym przez Ciebie połączeniu otrzymasz w sytuacji, gdy: masz wyłączony telefon, Twój telefon jest poza zasięgiem, prowadzisz inną rozmowę i nie masz aktywnej usługi połączeń oczekujących.
Wariant II - wersja „nie wysyłaj, gdy zajęty”- SMS z informacją o nieodebranym przez Ciebie połączeniu otrzymasz w sytuacji, gdy masz wyłączony telefon lub Twój telefon jest poza zasięgiem. Nie otrzymasz takiego SMS-a, gdy inna osoba będzie próbowała połączyć się z Twoim numerem, a Ty w tym czasie będziesz prowadzić inną rozmowę telefoniczną.
Wariant III - „interaktywna” NOTKA SMS: wariant I lub II rozszerzony o informację dodaną przez dzwoniącego.
W przypadku gdy użytkownik jest niedostępny i ma wyłączoną pocztę głosową dzwoniący trafia na automatyczne drzewo zapowiedzi: „Abonent chwilowo niedostępny, wyślij mu bezpłatną wiadomość SMS o treści”:
- Proszę o pilny kontakt - wybierz 1.
- Zadzwonię do ciebie później - wybierz 2.
- Odezwij się w wolnej chwili - wybierz 3.
- Spóźnię się, proszę zaczekaj na mnie - wybierz 4.
- Przepraszam nie dojadę, nie czekaj na mnie - wybierz 5.
- Mam awarię, zadzwoń jak najszybciej - wybierz 6.
Po wybraniu przez dzwoniącego odpowiedniej opcji przesyłana jest NOTKA SMS (treści komunikatów powyżej) do użytkownika o wskazanej treści.
Ile kosztuje?
Usługa jest całkowicie bezpłatna i jest włączona u wszystkich Abonentów sieci Plus.
Zarządzanie usługą
Usługą Kto dzwonił możesz zarządzać za pomocą SMS-ów. Treść wysłanej przez Ciebie wiadomości SMS zależy od akcji, którą chcesz wykonać.
Poniżej znajdują się rodzaje akcji i przypisane im treści wiadomości SMS.
Akcja | Treść SMS/kodu | Numer, na który należy wysłać SMS |
Włączenie usługi "Kto dzwonił" | T | 8023 |
Wyłączenie usługi "Kto dzwonił" | N | 8023 |
Włączenie opcji "nie wysyłaj, gdy zajęty" | ZT | 8023 |
Wyłączenie opcji "nie wysyłaj, gdy zajęty" | ZN | 8023 |
Sprawdzenie czy usługa jest aktywna | S | 8023 |
Sprawdzenie czy opcja "nie wysyłaj, gdy zajęty" jest aktywna | SZ | 8023 |
Wyłączenie opcji "interaktywnej" NOTKI SMS dla numerów na abonament | DEAKT NSMS | 2601 |
Wyłączenie opcji "interaktywnej" NOTKI SMS dla numerów na kartę | *122*00*03# | po wpisaniu na wyświetlaczu kodu naciśnij przycisk inicjujący połączenie |
Dodatkowe informacje
- Wiadomości wysyłane w kraju są bezpłatne.
- Usługa działa również w roamingu, koszt wiadomości SMS w roamingu jest zgodny z cennikiem posiadanej przez Ciebie taryfy / promocyjnego planu cenowego.
- Wyłączenie na numerze usługi nie usuwa informacji o włączonym przekazie, powoduje tylko zaprzestanie wysyłania SMS z informacją kto dzwonił.
- Usługa działa również w roamingu.
- Jeśli masz włączoną usługę wówczas przy inicjowaniu połączeń pokazuje się komunikat "aktywne przekierowania".