Zmiany na koncie
< Zarządzaj swoim numerem
Kontakt
Reklamacje
Serwis iPlus
Sklep internetowy
Informacje na temat kodów PIN i PUK

Kod PIN

  • Obecnie wydawane są karty bez kodu PIN (tzw. bezpinowe).
  • Jeśli masz starszą kartę SIM z włączonym kodem PIN, pamiętaj, że jest on całkowicie poufny i powinien być znany tylko Tobie.
  • Kod możesz zmienić na dowolną kombinację od czterech do ośmiu cyfr. Umożliwia to menu Twojego telefonu i szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w instrukcji obsługi aparatu.
  • Jeśli trzykrotnie błędnie wprowadzisz kod PIN, do odblokowania karty SIM będzie potrzebny Ci kod PUK.
  • Jeśli zapomniałeś kod PIN po 3 -krotnie błędnym wprowadzeniu go, gdy telefon zażąda kodu PUK, wprowadź go a następnie zmień PIN na nowy.

Kod PUK

  • Kod PUK jest Ci potrzebny do odblokowania karty SIM wówczas, gdy zostanie ona zablokowana poprzez trzykrotne błędne wprowadzenie kodu PIN.
  • 8-cyfrowy kod PUK dołączony jest do karty SIM.
  • Przechowuj go w bezpiecznym miejscu i chroń przed zgubieniem.
  • Jeśli zablokujesz kod PUK poprzez dziesięciokrotne błędne wprowadzenie go, karta SIM zostaje na stałe zablokowana i wymagana jest jej wymiana. Nie można odblokować zablokowanego kodu PUK.

 
Nie wolno przechowywać kodu PIN oraz kodu odblokowującego PUK razem z kartą SIM. Może to umożliwić osobom niepowołanym dostęp do Twojego telefonu (w sytuacji np. zaginięcia lub kradzieży aparatu).

Jeśli nie posiadasz kodu PUK do swojej karty - skontaktuj się z nami aby go uzyskać.
Konsultanci Działu Obsługi Klienta są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pod numerem 601102601, Koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora. Szczegółowe informacje dot. kosztu połączeń dostępne są na stronie https://www.plus.pl/news/art-8611-koszt-polaczenia-z-dzialem-obslugi-klienta

Ocena artykułu
Pomóż nam ulepszać nasz serwis i oceń artykuł