- Plus.pl - Baza wiedzy - Płatności
Opłacanie rachunków za świadczenie usług telekomunikacyjnych
Możesz skorzystać z następujących metod
- Polecenie zapłaty.
- Wpłata w wybranych punktach Plusa (lista punktów dostępna na stronie www.plus.pl/znajdz-salon).
- Moje Rachunki- wybrane punkty, w których możesz dokonać płatności sprawdź na stronie www.mojeplatnosci.pl.
- Wpłata w urzędzie pocztowym.
- Wpłata w jednej z placówek oznaczonych znakiem Unikasy.
- Jednorazowa płatność kartą kredytową.
- Szybki przelew z konta bankowego.
- BLIK z e-mail lub pod adresem www.plus.pl w zakładce Obsługa Klienta - Opłać fakturę online.
Szczegóły dotyczące metod płatności dostępne są także na stronie https://www.plus.pl/uslugi/platnosci.
E-płatności
- Wybierając e-płatności (płatność przez internet kartą, przelewem, BLIK) zostaniesz przekierowany do strony płatności elektronicznej. Dokonać płatności może także osoba trzecia ze swojego konta. Aby skorzystać z e-płatności:
- zaloguj się do serwisu internetowego iPlus na stronie https://iplus.plus.pl/, w serwisie możesz dokonać płatności wybranej kwoty, jak i wybranych faktur lub
- zaloguj się do aplikacji mobilnej iPlus na swoim telefonie, opcja płatności rachunku dostępna jest na dole strony startowej lub
- wejdź na stronę systemu Płatności dostępną pod adresem https://www.plus.pl/platnosc/ i opłać fakturę online lub
- wejdź na link do e-płatności, który znajdziesz w e-mailu z Zieloną fakturą i SMSie z informacją o wystawieniu rachunku.
WAŻNE! Jeśli Twoja poczta zablokuje link, wybierz odblokuj. Dodaj e-mail od sieci Plus do zaufanych klikają - Zawsze ufaj temu nadawcy.
Ile mam czasu na zapłacenie rachunku?
- Termin płatności rachunku - do 16 dnia Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, którego dotyczy Rachunek telefoniczny
- Termin płatności znajdziesz na fakturze za usługi telekomunikacyjne, w serwisie internetowym iPlus na stronie https://iplus.plus.pl/, w aplikacji mobilnej iPlus, w SMS o wystawieniu nowej faktury (jeśli otrzymujesz)
- Więcej informacji o kampaniach SMS znajdziesz w artykułach powiązanych
- Należy jednak pamiętać, że zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych: za dzień zapłaty rachunku telefonicznego uważa się dzień wpływu należności na rachunek bankowy POLKOMTEL wskazany na rachunku telefonicznym.
- Zawsze dokonuj płatności odpowiednio wcześniej, aby wpłata została zaksięgowana na koncie POLKOMTEL sp. z o.o. najpóźniej w dniu terminu płatności faktury. W przypadku upływu terminu zapłaty wobec POLKOMTEL wynikających z Rachunku telefonicznego, POLKOMTEL ma prawo do zablokowania możliwości korzystania z Usług świadczonych na podstawie Umowy, której dotyczy zaległość.
Gdzie znajdę dane niezbędne do opłacenia rachunku?
Na pierwszej stronie faktury VAT znajdziesz dane niezbędne do opłacenia rachunku, czyli:
- dane sprzedawcy wraz z adresem,
- na rachunku, na który należy dokonać wpłaty,
- kwotę i termin płatności rachunku,
- jako tytuł płatności - opłata za rachunek telekomunikacyjny i/lub numer faktury VAT.
WAŻNE! W przypadku realizacji płatności gotówką zalecamy wykorzystanie gotowych druków załączonych do faktury, które zawierają niezbędne dane do wykonania płatności gotówkowej w banku lub na poczcie. Na stronie https://www.plus.pl/uslugi/platnosci#jak-czytac-fakture dostępna jest także informacja jak czytać otrzymaną fakturę.
Jak dokonać płatności będąc poza granicami kraju?
- Przelewem w placówce banku. Wymagane dane jakie musisz posiadać - poniżej:
- Poprzez Internet ze strony swojego banku
- Ze strony www.plus.pl > Obsługa Klienta > zapłać fakturę online
- Poprzez serwis internetowy iPlus na stronie https://iplus.plus.pl/
Jakie dane powinienem posiadać, aby dokonać transakcji?
- Numer konta bankowego, na który należy dokonać przelew (numer konta bankowego powinien być poprzedzony ISO Polski: PL np. PL*00 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000). Sprawdź gdzie znajdziesz numer konta bankowego
- Nazwę cyklu rozliczeniowego. Sprawdź jaki masz okres rozliczeniowy
- Nazwę banku zgodnie z okresem rozliczeniowym
- Kod SWIFT.
Który bank i kod SWIFT przypisany jest do mojego cyklu rozliczeniowego?
- Cykl 1, 17 jest to wpłata skierowana do PKO BP SA: PKO Bank Polski S.A. Oddział 2 w Warszawie, ulica Mickiewicza 25, 01-551 Warszawa, sort code (numer rozliczeniowy): 10201026, kod SWIFT: BPKOPLPW.
- Cykl 9, 21 to wpłata skierowana do banku PEKAO SA: Bank PEKAO S.A. z siedzibą w Warszawie, ulica Grzybowska 53/57, 00-950 Warszawa, sort code (numer rozliczeniowy): 12406960, kod SWIFT: PKOPPLPW.
- Cykl 5, 25 to wpłata skierowana do banku Santander Bank Polska S.A aleja Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, SORT CODE (Numer rozliczeniowy): 1090 0004, BIC (KOD SWIFT): WBKPPLPP.
- W przypadku wpłat tytułem kary Plus MIX do Banku PEKAO SA: Bank PEKAO S.A. z siedzibą w Warszawie, ulica Grzybowska 53/57, 00-950 Warszawa, sort code (numer rozliczeniowy): 12406960, kod SWIFT: PKOPPLPW.
- Jako odbiorcę należy wpisać Polkomtel Sp. z o.o.
- Banki mają 6 dni roboczych na zrealizowanie przelewu transgranicznego.