Jeśli korzystasz z usługi sieci Plus możesz zablokować każde urządzenie końcowe (np. telefon, modem, router) niezależnie od tego, czy zostało zakupione w sieci Plus czy w innej sieci.
Blokada nr IMEI (nr IMEI to unikalny numer urządzenia końcowego, zapisany w module elektronicznym, umożliwiający jego identyfikację) jest dokonywana przez Polkomtel Sp. z o.o. w przeciągu 1 dnia roboczego od wpłynięcia kompletu wymaganych dokumentów. Polkomtel informację o zablokowaniu numeru IMEI urządzenia końcowego przekazuje innym operatorom. Blokada nr IMEI u pozostałych operatorów jest dokonywana w przeciągu 2 dni roboczych od momentu przekazania informacji.
Jakie dokumenty musisz przedstawić żeby zablokować telefon?
- Zaświadczenie o zgłoszeniu kradzieży telefonu na Policję (dostępne na stronie www.plus.pl/uslugi/blokada-skradzionego-telefonu) z wpisanym numerem IMEI tego telefonu.
- Poprawnie wypełniony formularz zgłoszenia blokady/odblokowania IMEI skradzionego urządzenia końcowego, dostępny u naszych przedstawicieli handlowych lub na stronie www.plus.pl/uslugi/blokada-skradzionego-telefonu.
- Dowód nabycia urządzenia końcowego (np. umowa kupna, umowa sprzedaży, faktura VAT, Umowa o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych lub aneks do tej umowy, umowa darowizny, zasądzenie sądowe) zawierający nr IMEI oraz dane właściciela urządzenia końcowego lub inne dane jednoznacznie identyfikujące właściciela skradzionego urządzenia końcowego (np. karta gwarancyjna - oryginał).
Powyżej wskazane dokumenty:
- Przedstaw w punkcie Plusa lub
- Prześlij na adres bok@plus.pl lub
- Prześlij listem na adres: Polkomtel Sp. z o.o , Dział Obsługi Klienta (ZOZnK), ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa.
Ile kosztuje?
Blokada sprzętu jest bezpłatna.
Nie jestem właścicielem telefonu. Czy mogę zgłosić jego blokadę z powodu kradzieży?
Możesz to zrobić tylko wtedy, gdy posiadasz pisemne upoważnienie od właściciela telefonu. Jeśli korzystasz z telefonu abonamentowego i posiadasz pisemne upoważniony do numeru, również możesz zgłosić blokadę.
Jak sprawdzić czy aparat jest zablokowany?
Aby sprawdzić czy aparat jest zablokowany skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta - operatora, u którego zgłosiłeś blokadę/odblokowanie telefonu.
Jak odblokować zablokowany aparat?
Aparat odblokować możesz wyłącznie u Operatora, u którego zgłosiłeś blokadę. Odblokowanie zgłoś:
- W punkcie Plusa lub
- Przesyłając komplet dokumentów listem: adres bok@plus.pl lub listem na adres: Polkomtel Sp. z o.o , Dział Obsługi Klienta (ZOZnK), ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa.
Jakie dokumenty musisz przedstawić?
- Formularz odblokowania numeru IMEI.
- Fakturę VAT zakupu skradzionego telefonu z numerem IMEI (jeśli przesyłasz listem, zrób ksero dokumentu) lub
- Kartę Gwarancyjną skradzionego telefonu z numerem IMEI (jeśli przesyłasz listem, zrób ksero dokumentu) lub
- Umowę kupna, sprzedaży (darowizny) aparatu (jeśli przesyłasz listem, zrób ksero dokumentu).
- Do odblokowania aparatu nie wymagamy zaświadczenia o zgłoszeniu kradzieży telefonu na Policję.
Kiedy aparat zostanie odblokowany?
Odblokujemy telefon w możliwie najkrótszym czasie, jednak zaznaczamy że Prawo Telekomunikacyjne nie określa terminu odblokowania.