Karty SIM
Wymiana karty SIM (Plus Abonament)
Kartę SIM możesz wymienić jeśli jesteś właścicielem numeru lub osobą pisemnie upoważnioną. Honorowane jest:
- pełnomocnictwo poświadczone notarialne lub
- pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego,
- pełnomocnictwo zwykłe.W celu pisemnego upoważnienia osoby trzeciej do wymiany SIM, należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (Koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora), podać telefonicznie dane osoby upoważnionej, a następnie wypełnić i wydrukować druk upoważnienia ze strony www.plus.pl pod adresem www.plus.pl/uslugi/wymiana-karty-sim?oferta=abonament
W ciągu 7 dni z wydrukowanym dokumentem osoba upoważniona udaje się do POS.
Wymiana karty nie powoduje zmiany Twojego numeru.
Jak wymienić?
- Udaj się do najbliższego punktu Plusa. Wymiana nastąpi w tym samym dniu. Możesz to sprawdzić wkładając kartę do aparatu, wyłączając i włączając telefon. Jeśli SIM będzie aktywna, na wyświetlaczu pojawi się zasięg sieci Plus.
- Jeśli otrzymałeś nową kartę podpisując umowę w kanałach zdalnych (np. telefonicznie), instrukcję jej aktywacji masz dołączoną do umowy. Wysyłasz z dowolnego numeru w sieci PLUS bezpłatnego SMS na numer 2601 o treści: AKTYWUJ numer_seryjny_karty_SIM NUMER TELEFONU (przykładowa treść SMS: AKTYWUJ 2345678912345 601000000). Aktywuj, numer seryjny karty i numer telefonu oddzielone są spacjami.
- Przed aktywacją nowej karty SIM/ profilu eSIM POLKOMTEL Sp. z o.o. sprawdzi, czy Twój numer PESEL nie jest zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Jeśli masz PESEL zastrzeżony, w celu wymiany karty SIM, musisz go odblokować.
Jakie dokumenty przedstawić przy wymianie karty?
- Dokument tożsamości ze zdjęciem osoby zlecającej wymianę.
- W przypadku Klienta częściowo lub całkowicie ubezwłasnowolnionego – orzeczenie/ zaświadczenie wydane przez Sąd o ustanowieniu opiekuna prawnego Klienta.
- W przypadku osoby reprezentującej Klienta - pełnomocnictwo notarialne lub notarialnie poświadczone, pełnomocnictwo zwykłe (pełnomocnictwo zwykłe w formie pisemnej, po uprzednim potwierdzeniu przez Biuro Obsługi Klienta zakresu udzielonego pełnomocnictwa z Abonentem.)
Ile kosztuje?
- 25 zł z VAT (opłatę doliczymy do Twojego najbliższego rachunku za usługi telekomunikacyjne).
- Bezpłatna wymiana karty SIM przysługuje:
- w okresie 90 dni liczonych od dnia przedłużenia umowy, przejścia z oferty Mix lub Na kartę na ofertę abonamentową,
- dla kart kart wyprodukowanych przed 2013 rokiem (na rok produkcji wskazuje trzecia i czwarta cyfra numeru seryjnego karty),
- jeśli nie minęło 7 dni od daty zawarcia nowej umowy, a karta jest uszkodzona lub wymagana jest wymiana na kartę microSIM, nanoSIM lub USIM.
Dodatkowe informacje
- Przy wymianie na micro SIM nie musisz oddawać starej karty, ale będzie ona nieaktywna i nie będzie jej można używać. Nie ma możliwości użytkowania starej i nowej karty jednocześnie.
- Po wymianie karty będziesz miał dostępny ten sam numer telefonu.
- Po wymianie karty nie będą dostępne dane zapisane na starej karcie.
Możesz skorzystać również z innego wariantu karty - eSIM (profil eSIM). Jest to cyfrowa wersja karty SIM, pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie kodu QR jaki od nas otrzymasz. Więcej szczegółów na: https://www.plus.pl/esim
Ocena artykułu
Pomóż nam ulepszać nasz serwis i oceń artykuł