Karty SIM
Wymiana karty SIM (Plus Abonament)
Kartę SIM możesz wymienić jeśli jesteś właścicielem numeru lub osobą pisemnie upoważnioną - honorowane jest pełnomocnictwo poświadczone notarialne lub pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego, pełnomocnictwo zwykłe. Wymiana karty nie powoduje zmiany Twojego numeru.
Jak wymienić?
- Udaj się do najbliższego punktu Plusa. Wymiana nastąpi w tym samym dniu. Możesz to sprawdzić wkładając kartę do aparatu, wyłączając i włączając telefon. Jeśli SIM będzie aktywna, na wyświetlaczu pojawi się zasięg sieci Plus.
- Jeśli otrzymałeś nową kartę podpisując umowę w kanałach zdalnych (np. telefonicznie), instrukcję jej aktywacji masz dołączoną do umowy. Wysyłasz z dowolnego numeru w sieci PLUS bezpłatnego SMS na numer 2601 o treści: AKTYWUJ numer_seryjny_karty_SIM NUMER TELEFONU (przykładowa treść SMS: AKTYWUJ 2345678912345 601000000). Aktywuj, numer seryjny karty i numer telefonu oddzielone są spacjami.
Jakie dokumenty przedstawić przy wymianie karty?
- Dokument tożsamości ze zdjęciem osoby zlecającej wymianę.
- W przypadku Klienta częściowo lub całkowicie ubezwłasnowolnionego – orzeczenie/ zaświadczenie wydane przez Sąd o ustanowieniu opiekuna prawnego Klienta.
- W przypadku osoby reprezentującej Klienta - pełnomocnictwo notarialne lub notarialnie poświadczone, pełnomocnictwo zwykłe (pełnomocnictwo zwykłe w formie pisemnej, po uprzednim potwierdzeniu przez Biuro Obsługi Klienta zakresu udzielonego pełnomocnictwa z Abonentem.)
Ile kosztuje?
- 25 zł z VAT (opłatę doliczymy do Twojego najbliższego rachunku za usługi telekomunikacyjne).
- Bezpłatna wymiana karty SIM przysługuje w przypadku:
- Starych kart wyprodukowanych przed 2013 rokiem, które nie obsługują technologii LTE (na rok produkcji wskazuje trzecia i czwarta cyfra numeru seryjnego karty).
- Przedłużenia umowy, gdy wymagana jest wymiana na kartę microSIM, nanoSIM lub USIM (wymiana w przeciągu 90 dni liczonych od dnia przedłużenia umowy).
- Nowej umowy lub przy przejściu z oferty MIX/Karta na ofertę abonamentową, gdy karta jest uszkodzona lub wymagana jest wymiana na na kartę microSIM, nanoSIM lub USIM.
Dodatkowe informacje
- Przy wymianie na micro SIM nie musisz oddawać starej karty, ale będzie ona nieaktywna i nie będzie jej można używać. Nie ma możliwości użytkowania starej i nowej karty jednocześnie.
- Po wymianie karty będziesz miał dostępny ten sam numer telefonu.
- Po wymianie karty nie będą dostępne dane zapisane na starej karcie.
Możesz skorzystać również z innego wariantu karty - eSIM (profil eSIM). Jest to cyfrowa wersja karty SIM, pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie kodu QR jaki od nas otrzymasz. Więcej szczegółów na: https://www.plus.pl/esim
Ocena artykułu
Pomóż nam ulepszać nasz serwis i oceń artykuł