Karty SIM
< Sprzęt i technologie
Obsługa posprzedażna
Pomoc techniczna
Technologie
Karta eSIM w Plusie

Karta eSIM to cyfrowa wersja karty SIM zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM.
Po pobraniu profilu eSIM na urządzenie obsługujące technologię przez zeskanowanie otrzymanego kodu QR możesz korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na standardowej karcie fizycznej.

Karty eSIM są dostępne dla wszystkich ofert Plus Abonament, Plus MIX, Plus na Kartę oraz Plus Internet.

Jak zamówić kartę eSIM?

Kartę eSIM możesz otrzymać wymieniając fizyczną kartę SIM po zalogowaniu do serwisu internetowego iPlus na stronie www.iplus.pl (zakładka Usługi -> Wymiana karty eSIM), w Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego. Kartę można uzyskać także w ramach zakupu nowej oferty lub przedłużenia dotychczasowej umowy.

Aktywacja karty eSIM

Aktywacja wymienionej karty poprzez serwis iPlus nastąpi w ciągu ok. 15 min. Aktywacja usług i eSIM po podpisaniu/przedłużeniu umowy następuje automatycznie, zazwyczaj następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki od kuriera/podpisaniu umowy (najpóźniej w ciągu 7 dni, a w przypadku zawarcia umowy w formie dokumentowej w ciągu 10 dni). Aktywacja jest niezależna od pobrania kodu QR (można pobrać profil wcześniej i poczekać na aktywację).

Jak stworzyć profil w telefonie?

  • Sprawdź, czy twój telefon ma dostęp do Internetu. Może być to np. Internet z routera WIFI lub innej aktywnej karty w telefonie. Połącz się z Internetem.
  • W ustawieniach telefonu wybierz opcję (w zależności od modelu telefonu mogą występować niewielkie różnice):

Dla telefonów z Androidem: Ustawienia / Sieć komórkowa / Zarządzenie kartami SIM / Dodaj kartę eSIM
Dla telefonów z iOS (Apple iPhone): Ustawienia / Sieć komórkowa / Dodaj plan sieci komórkowej
Większość telefonów daje także możliwość zeskanowania kodu z poziomu funkcji aparatu fotograficznego.

  • W następnym kroku zeskanuj otrzymany kod QR
  • Wpisz kod autoryzujący – jest nim kod PIN, który otrzymasz wraz z kodem QR (Pamiętaj, że trzykrotne błędne wpisanie kodu autoryzacyjnego spowoduje blokadę profilu).
  • Profil z kartą eSIM zostanie dodany do Twojego urządzenia.
  • Aktywacja eSIM nastąpi w ciągu 15 minut.
  • Jeśli połączenie z siecią Plus nie będzie możliwe, wymagane będzie ponowne uruchomienie telefonu.

    Czy można przenieść eSIM na inny telefon?
    Kartę eSIM można: wymienić na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM.

Dodatkowe informacje

  • Przed instalacją profilu zalecana jest aktualizacja oprogramowania telefonu do najnowszej wersji o ile producent taką udostępnił.
  • W trakcie instalacji profilu na urządzeniu, numer seryjny karty eSIM zostaje trwale przypisany do Twojego telefonu. Zakończenie instalacji będzie możliwe tylko na tym urządzeniu.
  • Po instalacji profilu większość telefonów automatycznie go aktywuje, dezaktywując jednocześnie inne zainstalowane profile. Możesz sprawdzić w ustawieniach telefonu, czy aktywny jest profil, którego chcesz w danej chwili używać.

Ile kosztuje karta eSIM?

  • Brak opłaty za pierwsze pięć zleceń przygotowania profilu eSIM (wymiana posiadanej karty na Kartę eSIM) w jednym okresie rozliczeniowym (Klienci korzystający z ofert na abonament) lub jednym miesiącu kalendarzowym (Klienci korzystający z ofert na kartę).
  • Opłata za każde kolejne zlecenie przygotowania profilu eSIM (wymianę Karty eSIM) ponad limit określony powyżej jest płatny zgodnie z Cennikiem Taryfy Klienta – dla wymiany karty SIM.
  • Opłata za wymianę Kart eSIM na kartę SIM zgodnie z Cennikiem Taryfy z jakiej korzystasz.

Usunięcie profilu eSIM z telefonu

Profil eSIM możesz usunąć z telefonu w ustawieniach telefonu. Usunięcie profilu oznacza, że aby korzystać ponownie z usług na danym numerze telefonu, musisz zlecić wymianę na nową kartę eSIM. Pamiętaj, że usuniecie profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
Nie można ponownie zainstalować profilu eSIM, np. po jego usunięciu lub na innym urządzeniu ze względów bezpieczeństwa. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz wymienić kartę eSIM w Internecie lub salonie. Jeśli usunąłeś profil, po nową kartę musisz udać się do salonu.

Jak uzyskać duplikat karty eSIM?

Jeśli karta nie została jeszcze zainstalowana, możliwe jest otrzymanie duplikatu karty eSIM w Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.


Instalacja profilu w Roamingu

Instalując nowy profil eSIM będąc w Roamingu, musisz być zalogowany do sieci przy użyciu transmisji danych komórkowych. W przypadku zalogowania do lokalnej sieci Wi-Fi, dojdzie do zablokowania profilu, co wymagać będzie osobistej wizyty w Punkcie Obsługi Klienta po powrocie do kraju.



Usługa eSIM dostępna jest dla wybranych smartwatchy. Więcej szczegółów na stronie www.plus.pl/esim


 

Ocena artykułu
Pomóż nam ulepszać nasz serwis i oceń artykuł