- Plus.pl - Baza wiedzy - Karty SIM
Karta eSIM w Plusie
Karta eSIM
eSIM to cyfrowa wersja karty SIM zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM.
Aktywacja eSIM odbywa się zdalnie, zazwyczaj przez zeskanowanie otrzymanego kodu QR pobranego od operatora.
Ta wbudowana karta SIM, pozwala korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na standardowej karcie fizycznej.
Karta eSIM jest dostępna dla ofert: Plus Abonament, Plus MIX, Plus na Kartę oraz Plus Internet.
Jak zamówić kartę eSIM?
- Wymieniając fizyczną kartę po zalogowaniu do serwisu internetowego iPlus na stronie https://logowanie.plus.pl(Klient indywidualny) / https://iplus.plus.pl/login/business (Klient Biznesowy). Po zalogowaniu przejście do zakładki "Profil", "Wymień kartę na eSIM", następnie "Usługi" i "Wymiana karty eSim", opcja wymiany niedostępna w aplikacji iPlus).
- W Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.
- Kartę można uzyskać także w ramach zakupu nowej oferty lub przedłużenia umowy.
Aktywacja karty eSIM
- Sprawdź, czy telefon ma dostęp do Internetu (Wi-Fi lub inna aktywna karta).
- W ustawieniach wybierz odpowiednią opcję w zależności od modelu urządzenia:
- Android: Ustawienia → Sieć komórkowa → Zarządzanie kartami SIM → Dodaj kartę eSIM;
- iOS (iPhone): Ustawienia → Sieć komórkowa → Dodaj plan sieci komórkowej.
- Zeskanuj otrzymany kod QR.
- Wpisz kod PIN otrzymany wraz z QR (trzykrotne błędne wpisanie spowoduje blokadę).
- Profil zostanie dodany do urządzenia, w razie problemów z połączeniem — uruchom telefon ponownie.
- Aktywacja wymienionej karty poprzez serwis iPlus nastąpi w ciągu ok. 15 min.
- Aktywacja usług i eSIM po podpisaniu/przedłużeniu umowy następuje automatycznie, zazwyczaj następnego dnia roboczego (najpóźniej w ciągu 7–10 dni).
- Aktywacja jest niezależna od pobrania QR (można pobrać profil karty wcześniej i poczekać na aktywację).
Ile kosztuje karta eSIM?
- Brak opłaty za pierwsze pięć wymian w jednym okresie rozliczeniowym (klienci korzystający z ofert na abonament) lub jednym miesiącu kalendarzowym (klienci korzystający z ofert na kartę).
- Opłata za kolejne wymiany zgodnie z cennikiem wymiany karty SIM.
Czy można przenieść eSIM na inny telefon?
Kartę eSIM można wymienić na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM.
Dodatkowe informacje
- Przed instalacją zalecana aktualizacja oprogramowania telefonu.
- Numer seryjny profilu eSIM zostaje trwale przypisany do urządzenia.
- Po instalacji profil może dezaktywować inne profile — sprawdź, który jest aktywny.
- Profil usuwa się w ustawieniach telefonu. Usunięcie profilu nie dezaktywuje usług — wymagana wymiana profilu, aby ponownie korzystać z usług.
- Duplikat eSIM można otrzymać w Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego, jeśli profil nie został zainstalowany.
- Usługa nie działa z urządzeniami Apple Watch.
- W roamingu użyj transmisji danych sieci komórkowej — Wi-Fi zablokuje profil; po powrocie odwiedź salon, jeśli profil zablokowany.
Możesz skorzystać także z oferty Dodatkowa karta eSIM
Dodatkowa karta eSIM umożliwia korzystanie z jednego numeru telefonu na kilku urządzeniach jednocześnie np. telefonie, tablecie, zegarku, bez konieczności posiadania fizycznej karty SIM.
- Na jednym numerze możesz mieć nawet do 5 dodatkowych kart eSIM przypisanych do jednej karty głównej. Wszystkie karty mają ten sam numer telefonu. Usługi z karty głównej są współdzielone z kartami dodatkowymi.
- Usługa Dodatkowa eSIM dostępna jest dla Klienta Indywidualnego i Biznesowego z wyłączeniem ofert: TRZYSIM, DUET RODZINA, WIELOSIM, MISTRZOWSKA, APPLE ONE, STACJONARNY; planów Elastyczna; usług Multi SIM, Statyczna Adresacja IP, Prywatny APN, VPBX, VPN, M2M/IoT.
- Usługa nie działa w roamingu.
- Nieobsługiwane urządzenia: Apple Watch, modemy, routery, tablety bez VoIP.
Ile kosztuje dodatkowa karta eSIM?
Brak opłaty aktywacyjnej, 10 zł brutto miesięcznie za profil, opłata naliczana proporcjonalne przy zmianach w cyklu rozliczeniowym.
Aktywacja?
- Serwis internetowy iPlus na stronie https://logowanie.plus.pl (Klient indywidualny) / https://iplus.plus.pl/login/business (Klient Biznesowy) lub w Punkcie Sprzedaży Plusa.
- Aktywacja potwierdzana jest SMS.