Plus.pl - Baza wiedzy - Karty SIM
Karta eSIM to cyfrowa wersja karty SIM zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM.
Po pobraniu profilu eSIM na urządzenie obsługujące technologię przez zeskanowanie otrzymanego kodu QR, możesz korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na standardowej karcie fizycznej.
Karta eSIM jest dostępna dla wszystkich ofert Plus Abonament, Plus MIX, Plus na Kartę oraz Plus Internet.
Jak zamówić kartę eSIM?
- Wymieniając fizyczną kartę SIM po zalogowaniu do serwisu internetowego iPlus na stronie www.iplus.pl (zakładka Usługi -> Wymiana karty eSIM),
- W Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.
- Kartę można uzyskać także w ramach zakupu nowej oferty lub przedłużenia dotychczasowej umowy.
Aktywacja karty eSIM
- Aktywacja wymienionej karty poprzez serwis iPlus nastąpi w ciągu ok. 15 min.
- Aktywacja usług i eSIM po podpisaniu/przedłużeniu umowy następuje automatycznie, zazwyczaj następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki od kuriera/podpisaniu umowy (najpóźniej w ciągu 7 dni, a w przypadku zawarcia umowy w formie dokumentowej w ciągu 10 dni).
- Aktywacja jest niezależna od pobrania kodu QR (można pobrać profil wcześniej i poczekać na aktywację).
Jak stworzyć profil w telefonie?
- Sprawdź, czy twój telefon ma dostęp do Internetu. Może być to np. Internet z routera WIFI lub innej aktywnej karty w telefonie. Połącz się z Internetem.
- W ustawieniach telefonu wybierz opcję (w zależności od modelu telefonu mogą występować niewielkie różnice):
Dla telefonów z Androidem: Ustawienia / Sieć komórkowa / Zarządzenie kartami SIM / Dodaj kartę eSIM
Dla telefonów z iOS (Apple iPhone): Ustawienia / Sieć komórkowa / Dodaj plan sieci komórkowej
Większość telefonów daje także możliwość zeskanowania kodu z poziomu funkcji aparatu fotograficznego.
- W następnym kroku zeskanuj otrzymany kod QR.
- Wpisz kod autoryzujący – jest nim kod PIN, który otrzymasz wraz z kodem QR (Pamiętaj, że trzykrotne błędne wpisanie kodu autoryzacyjnego spowoduje blokadę profilu).
- Profil z kartą eSIM zostanie dodany do Twojego urządzenia.
- Jeśli połączenie z siecią Plus nie będzie możliwe, wymagane będzie ponowne uruchomienie telefonu.
Czy można przenieść eSIM na inny telefon?
Kartę eSIM można: wymienić na kolejną eSIM lub na zwykłą kartę SIM.
Dodatkowe informacje
- Przed instalacją profilu zalecana jest aktualizacja oprogramowania telefonu do najnowszej wersji o ile producent taką udostępnił.
- W trakcie instalacji profilu na urządzeniu, numer seryjny karty eSIM zostaje trwale przypisany do Twojego telefonu. Zakończenie instalacji będzie możliwe tylko na tym urządzeniu.
- Po instalacji profilu większość telefonów automatycznie go aktywuje, dezaktywując jednocześnie inne zainstalowane profile. Możesz sprawdzić w ustawieniach telefonu, czy aktywny jest profil, którego chcesz w danej chwili używać.
Ile kosztuje karta eSIM?
- Brak opłaty za pierwsze pięć zleceń przygotowania profilu eSIM (wymiana posiadanej karty na Kartę eSIM) w jednym okresie rozliczeniowym (Klienci korzystający z ofert na abonament) lub jednym miesiącu kalendarzowym (Klienci korzystający z ofert na kartę).
- Opłata za każde kolejne zlecenie przygotowania profilu eSIM (wymianę Karty eSIM) ponad limit określony powyżej jest płatny zgodnie z Cennikiem Taryfy Klienta – dla wymiany karty SIM.
- Opłata za wymianę Kart eSIM na kartę SIM zgodnie z Cennikiem Taryfy z jakiej korzystasz.
Usunięcie profilu eSIM z telefonu
Profil eSIM możesz usunąć z telefonu w ustawieniach telefonu. Usunięcie profilu oznacza, że aby korzystać ponownie z usług na danym numerze telefonu, musisz zlecić wymianę na nową kartę eSIM. Pamiętaj, że usuniecie profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
Nie można ponownie zainstalować profilu eSIM, np. po jego usunięciu lub na innym urządzeniu ze względów bezpieczeństwa. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz wymienić kartę eSIM w Internecie lub salonie. Jeśli usunąłeś profil, po nową kartę musisz udać się do salonu.
Jak uzyskać duplikat karty eSIM?
Jeśli karta nie została jeszcze zainstalowana, możliwe jest otrzymanie duplikatu karty eSIM w Punkcie Sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.
Instalacja profilu w Roamingu
Instalując nowy profil eSIM będąc w Roamingu, musisz być zalogowany do sieci przy użyciu transmisji danych komórkowych. W przypadku zalogowania do lokalnej sieci Wi-Fi, dojdzie do zablokowania profilu, co wymagać będzie osobistej wizyty w Punkcie Obsługi Klienta po powrocie do kraju.
Usługa eSIM dostępna jest dla wybranych smartwatchy. Więcej szczegółów na stronie www.plus.pl/esim
Dodatkowa karta eSIM
Dodatkowa karta eSIM to usługa, w ramach której dwie lub więcej (maksymalnie 5) kart SIM mają ten sam numer. Dostępna dla Klientów indywidualnych i biznesowych.
Karty dodatkowe korzystają z tych samych usług co wskazane w umowie dla karty głównej (Internetowy pakiet GB jest współdzielony). Dodatkowa karta eSIM nie działa w Roamingu.
Poszczególne urządzenia z kartą główną oraz dodatkowymi kartami eSIM z tym samym numerem działają niezależnie od siebie, np. wyłączone urządzenie nie wpływa na świadczenie usług telekomunikacyjnych na kolejnych urządzeniach.
Usługa dostępna dla Abonentów indywidualnych i biznesowych korzystających z dowolnej oferty na abonament z wyłączeniem:
- Ofert z grupy: ”TRZYSIM”, „DUET RODZINA”,„WIELOSIM”, „MISTRZOWSKA”, „APPLE ONE”, „STACJONARNY”.
- Planów cenowych „Elastyczna”.
- Jeśli Abonent korzysta z usług: „Multi Sim”, „Statyczna Adresacja IP”, „prywatny APN”, „Wirtualna Centrala VPBX”, „VPN”, M2M/ IoT .
Ile kosztuje dodatkowa karta eSIM?
Brak opłaty aktywacyjnej. Opłata miesięczna za każdą włączoną usługę (za jedną dodatkową Kartę eSIM) wynosi 10 zł brutto (8,13 zł netto) za cykl rozliczeniowy wskazany w umowie dla karty głównej.
Aktywacja lub dezaktywacja usługi w trakcie cyklu rozliczeniowego spowoduje naliczanie opłat proporcjonalnie do liczby dni, w których usługa była aktywna.
Aktywacja karty eSIM
Aktywacji dodatkowej karty eSIM dokonasz po zalogowaniu w serwisie iPlus na stronie https://logowanie.plus.pl/ lub w Punkcie Sprzedaży Plusa.
Aktywacja lub dezaktywacja potwierdzona jest informacją, którą otrzymasz SMS-em.
Usługa nie działa z urządzeniami Apple Watch oraz dedykowanych typowo do transmisji danych (modemy, routery, tablety bez możliwości wykonywania połączeń głosowych. Oznacza to, że żadna z kart (główna oraz dodatkowa/dodatkowe) nie może być zainstalowana w tego typu urządzeniu.